کاورهای مارکوس مارتین برای ۵۰ سالگی اسپایدرمن

توسط : در تاریخ : سه شنبه, سپتامبر 4th, 2012

امسال پنجاهمین سالگرد خلق شخصیت اسپایدرمن توسط استن لی و استیو دیتکو است. از این رو مارول برای شماره‌ی ۶۹۲ تا ۷۰۰ کمیک اسپایدرمن برنامه‌ی ویژه‌ای در نظر گرفته است. دو هفته قبل شماره ۶۹۲ با چندین روی جلد متفاوت منتشر شد. علاوه از روی جلد اصلی، پنج جلد با طراحی‌های مارکوس مارتین وجود داشت که هرکدام اشاره به یک داستان مهم اسپایدرمن در دهه‌های گذشته داشتند.


۱۹۶۰’s

روی جلد که عنکبوت را در حال نیش زدن پیتر پارکر نشان می دهد اشاره به شماره ۱۵ از کمیک Amazing Fantasy دارد که در آن اسپایدرمن برای اولین بار ظاهر شد.

در این وان شات است که پیتر بعد از مرگ عمویش می‌فهمد که قدرت زیاد مسئولیت زیادی به همراه دارد. موفقیت زیاد این کمیک کوتاه مارول را ترغیب کرد تا کمیکی دنباله دار برای این شخصیت منتشر کند.

 

 

 


۱۹۷۰’s

این کاور مرگ گوئن استیسی در آغوش پیتر پارکر را نشان می‌دهد. تاثیری که مرگ گوئن داشت حتی از مرگ عمو بن هم بیشتر بود. بسیاری این کمیک را قوی ترین داستان اسپایدرمن می‌دانند.

این حادثه در شماره‌های ۱۲۱ و ۱۲۲ کمیک The Amazing Spider-Man رخ داد. نویسنده آن گری کانوی و طراح آن گیل کین بود.

 

 

 


۱۹۸۰’s

ونوم و لباس سیاه اسپایدرمن در ۱۹۸۴ معرفی شدند. در کراس اور ۱۲ قسمتی جنگ‌های پنهان عده‌ی زیادی از قهرمانان و ضدقهرمانان توسط ایزدی به کره‌ی ماه منتقل شدند و آن‌ها به ناچار وارد بازی مرگ و زندگی شدند. بر روی کره ماه بود که پیتر میزبان ونوم شد.

بعد از بازگشت به زمین پیتر همچنان میزبان ونوم بود و از قدرت جدید خود لذت می‌برد اما در نهایت توانست بفهمد که ونوم در حقیقت انگلی است که از بدن او استفاده می‌کند. پیتر با کمک دکتر ریچاردز و جانی استورم فهمید که ونوم نسبت به صدا و آتش آسیب‌پذیر است و توانست ونوم را از بدنش جدا کند. در نهایت ونوم فرار کرده و میزان جدیدی به نام ادی بروک پیدا می‌کند.

 


۱۹۹۰’s

موفقیت دی سی در انتشار آرک‌های داستانی بزرگ مثل مرگ و زندگی سوپرمن و Knightfall باعث شد تا مارول هم طرح داستانی بزرگ برای اسپایدرمن بچیند.

این آرک داستانی که Clone Saga نام داشت در حقیقت ادامه‌ی کمیک دهه‌ی هفتادی با همین نام بود که از شماره‌ی ۱۳۹ تا ۱۵۰ جریان داشت و در طی آن یکی از دشمنان اسپایدرمن به نام شغال کلون گوئن استیسی و پیتر پارکر را درست می‌کند و از این طریق به هویت واقعی اسپایدرمن پی می‌برد.

در کمیک دهه‌ی نودی کلون پیتر پارکر دوباره برمی‌گردد. شروع این کمیک بسیار خوب بود و توانست مخاطبان زیادی جذب کند. اما همین موفقیت باعث شد که مارول بیشتر از برنامه‌ی اصلی داستان ادامه دهد. همین مساله به قدری باعث افت کیفیت داستان شد که در نهایت کمیک کنسل شده و حتی پایان آن منتشر نشد.


۲۰۰۰’s

در سال ۲۰۰۴ اسپایدر من ناخواسته وارد جریاناتی شد که در نهایت به عضویت او در اونجرها منجر شد. همین مساله باعث شد تا پیتر پارکر در گروه های بسیاری عضو شود و دیگر در کوچه پس کوچه ها به دنبال دزدها نباشد.

شماره‌های ۱ تا ۶ کمیک New Avengers به نویسندگی برایان بندیس و طراحی‌های دیوید فینچ و همچنین شماره‌های ۵۱۹ تا ۵۲۴ کمیک Amazing Spider-Man به نویسندگی جی مایکل استرازینسکی و با طراحی‌های مایک دداتو آغازگر این دسته ماجراها بودند.