نقد و بررسی قسمت آخر سریال Gotham

توسط : در تاریخ : پنجشنبه, می 7th, 2015

پایانی بر فصل نخست، فصلی پر از هیاهو و فراز و نشیب

هشدار: این مطلب دارای مطالبی که داستان را اسپویل می‌کند.

gotham-ep122_scn1_36661_hires1

امتیاز شما به این قسمت: 

نقد و بررسی قسمت آخر سریال Gotham
میانگین امتیاز کاربران از 122 رأی

از بعضی لحاظ، کاملاً بجاست که آخرین قسمت فصل اول سریال گاتام با فیش مونی در حال عزیمت با قایقی از میان مه به گاتام، به‌منظور محسوس‌کردن حضور خود در جنگ در حالِ پیشرفت میان مارونی، فالکون، پنگوئن و همۀ طرفداران و کارگران دولت که این افراد در اختیار دارند، آغاز می‌شود. بازگشت فیش و پیرنگ فصل اول داستان نشان‌دهندۀ همۀ خوب و بد این نمایش است. در وهله اول این زن یکی از محکم‌ترین شخصیت‌های این داستان است و جادا پینکت اسمیت از معدود بازیگرانی است که به‌نظر می‌رسد نمایشی را در آن ایفای نقش می‌کند، درک‌ کرده‌ باشند، یعنی اجرای او را که در عین اغراق‌آمیزبودن بر پایۀ انگیزش شخصیت استوار است.

ثانیاً، غیبت او از روایت داستان برای مدتی نسبتاً طولانی، همچنانکه تلاش وی در جزیره‌ای به‌علت خصومتی نامعقول با دال‌میکر از بین می‌رود، به‌ نحو کامل نشان‌دهندۀ فقدان انسجام روایی سریال  گاتام است. اولین فصل این سریال مجموعه‌ای بی‌نظم از پرونده‌های قتل و اشارات غیرصریح به ریشه بتمن بوده است و با وجود اینکه قسمت پایانی با عنوان «همۀ خانواده‌های خوشبخت مثل هم هستند» پایانی یکپارچه و استوار است که موفق می‌شود چندین فرجام سست متعلق به این فصل را رفع و رجوع کند و در عین حال برای سریال راهی به جلو نشان دهد، آن شیوۀ نگرش بی‌نظم به روایت و ثبات آهنگین همچنان به‌ نحو آزاردهنده‌ای حاضر است.

gotham-ep122_scn37_39645_hires1

به‌ احتمال زیاد «همۀ خانواده‌های خوشبخت مثل هم هستند» در مجموع موفق است به این دلیل که یک فرجام است. مشکلات زیاد گاتام به‌ دلیل این است که احساس می‌شود این سریال، به‌ علت ساختار قالب آن در قسمت‌های اول که وابسته به اوضاع و شرایط هر هفته بود و نیز به‌ علت گرایش فیلم به بازی‌ کردن با تعداد زیادی شخصیت و پیرنگ، تا حد زیادی بدون نتیجۀ نهایی است. در سراسر فصل اول، سریال گاتام غالباً قابل بسط بود ولی نه به‌ شیوۀ سریال خوب بازی تاج و تخت بلکه به‌ نحوی که احساس می‌کردیم فیلم بی‌شکل و بی‌جهت است. به غیبت فیش مونی [از سریال] برای [حضورش در] جزیرۀ متعلق به دال‌میکر نگاه کنید تا دلیل کافی بیابید بر این مدعا که خط داستانی در خدمت هیچ هدف واقعی نیست. سرشت تمام‌کنندۀ فرجام به این معناست که بدترین جهت‌گیری‌های گاتام (برای مثال امتداد بی‌نظم خطوط داستانی و عناصر روایی) در تلاش برای به‌ اتمام‌ رساندن داستان مافیایی فصل به‌ تعویق افتاده است.

کشمکش نهایی بر سر قدرت مافیایی در گاتام، همزمان با تلاش گوردون برای برگرداندن فالکون به قدرت به‌ دلیل اعتماد گوردون به فالکون برای انجام‌ دادن آنچه برای شهر بهترین است، یا در شیوۀ بیان زمخت گاتام که: «بهترین انتخاب بد» بسیار شبیه سریال‌هایی است که دکمۀ reset را فشار می‌دهند. فیش مونی موضع خود را با شلیک‌ کردن به صورت مارونی مشخص می‌کند پس از اینکه مارونی برخی تمایلات منینیستی [واژه‌ای که برای مسخره‌ کردن فمینیسم درست شده است] خود را نشان می‌دهد ولی از آنجا که اسمیت در طول فصل دوم به سریال برنخواهد گشت، مونی عجولانه به‌ دست پنگوئن کشته می‌شود، مردی که پس از آنکه فالکون معلوم می‌کند که می‌خواهد از بازی بیرون برود خود را پادشاه جدید گاتام اعلام می‌کند. البته به‌ رغم همۀ آتش‌بازی و تخریب در این قسمت سریال، تاجگذاری پنگوئن به‌عنوان نو ارباب تبهکار کمی بیش‌ از حد مرتب و منظم است. اینکه سریال فالکون را وادار می‌کند که فقط به‌ سرعت از جای خود برخیزد و بازنشسته شود انگار راه آسانی باشد برای اینکه پنگوئن را به قدرت برسانند و همزمان گوردون هم جدیدترین ناجی بشود. اما برای نمایشی با سابقۀ قصه‌گویی درهم‌ و برهم، این نوع ایجاز روایی بجاست. خط داستانی مافیایی یکی از معدود قسمت‌های جالب فصل اول است و زیبنده است که این داستان فرجام را تثبیت می‌کند و نشان‌ می‌دهد که اگر این سریال صبور باشد و به جزئیاتی مثل انگیزش شخصیت و روابط توجه نشان دهد، می‌تواند داستانی منسجم بگوید.

gotham-ep122_scn47_38439_hires1

اما وقتی کشمکش نهایی قدرت میان مونی، پنگوئن، مارونی، و فالکون روی پرده نباشد، «همۀ خانواده‌های خوشبخت مثل هم هستند» تقریباً بیش‌ از اندازه ملال‌آور و دلسردکننده است. ناتوانی نمایش در اینکه با شخصیت‌های زن مثل انسان برخورد کند با این تصمیم باربارا ادامه پیدا می‌کند که اگر بنا باشد او با درمان آسیب روانی خود موافقت کند، کار درمان باید با دکتر لزلی تامپکینز باشد. انگار که آن یک ذره تنش دراماتیک، به‌اندازۀ کافی تصنعی نیست که باربارا پیش از آنکه به قتل والدینش اعتراف کند و پس از آن با چاقو به‌ دنبال تامپکینز بیفتد، عقل خود را کاملاً از دست می‌دهد و تلاش می‌کند دکتر تامپکینز را وادار نماید که دربارۀ رابطۀ او با جیم صحبت کند. طبق معمول در سریال گاتام این زنان شخصیت‌هایی با انگیزه‌ها و داستان‌هایی که متعلق به خودشان باشد نیستند بلکه اشیائی هستند که هدف از آنها پیچیده‌ کردن زندگی جیم گوردون است. این دو نفر، قبل از دعوا، در تمام قسمت سریال دربارۀ جیم صحبت می‌کنند و جیم در آخرین لحظه وارد می‌شود تا دکتر تامپکینز را آرام کند و همین‌جاست که این قسمت تمام می‌شود. هیچ نتیجه‌گیری یا حتی حسی راجع به این سئوال وجود ندارد که آیا باربارا همیشه یک سویۀ سادیستی داشته است یا اینکه بودنش با اوگر برای او منشأ آسیب روانی بوده است. گمان می‌کنم آن نوع تحلیل عمیق‌تر ضرورتی نداشته باشد اگر شخصیت‌های زن برای این وجود داشته باشند که یکپارچگی و پیچیدگی پروتاگونیست مرد را تقویت کنند.

gotham-ep122_scn43_37278_hires1

همچنانکه احساس می‌شود صحنه‌های باربارا و تامپکینز بی‌ربط و نابجا است، صحنه‌های مربوط به نیگما و نیز صحنه‌های معدود مربوط به آلفرد و بروس نشان‌دهندۀ فاحش‌ترین مشکلات این نمایش است. صحنه‌های مربوط به این سه شخصیت سریال از آن صحنه‌های تماشاگرپسند کلیشه‌ای است که سریال در فصل اول خود بسیار به آن متکی است. نیگما صحنه‌ای پیدا می‌کند که در آن وی بعد از اینکه خانم کرینگل متوجه «سرنخ» موجود در یادداشت او در قسمت قبلی سریال می‌شود، درست در مقابل چشمان ما به‌ طور اساسی تبدیل به شخصیتی منفی می‌شود. او شروع به صحبت‌ کردن با خودش می‌کند در حالیکه راجع به نیاتش در قبال خانم کرینگل دچار تضاد شده است. دوربین کات می‌کند و همراه با صدای نیگما روی تصویر، به‌ طرز آزاردهنده‌ای حرکت می‌کند. این حرکت نشان‌دهندۀ پایانی بر نیگمایی که می‌شناسیم و آغازی به آمدن ریدلر است، ولی همانند بیشتر کار با شخصیت‌های رسمی سریال گاتام، چیز خاصی پشت این انتقال نهفته نیست. همین مطلب دربارۀ جست‌وجوی دیوانه‌وار بروس برای یافتن «راز» پدرش صدق می‌کند. او به آلفرد می‌گوید: «وقتی آن را ببینم می‌شناسمش». ساعاتی بعد، سرنخی از لوشس فاکس به‌ یاد می‌آورد و یک کنترل از راه دور با یک دکمه پیدا می‌کند. دکمه را فشار می‌دهد و موسیقی کلاسیک شروع به نواخته‌شدن می‌کند و شومینۀ دفتر آقای وین به درون دیوار می‌رود تا مراحلی را آشکار کند که به بت‌کِیو (غار بتمن) ختم می‌شود. قطعاً این ساختاری جذاب برای فصل بعدی است اما باز هم احساس می‌شود که بیشتر شبیه صحنه‌ای تماشاگرپسند است تا ضرورتی از منظر روایت داستان، خصوصاً با درنظرگرفتن اینکه از این پرده‌برداشتن به‌عنوان موقعیتی برای یک کلیف‌هنگر استفاده می‌شود.

gotham-ep122_scn29_38622_hires1

فصل اول گاتام ملغمه‌ای از ایده‌های ناقص یا صرفاً مزخرف بوده است اما بخش معتنابهی از فرجام ثابت می‌کند که نمایش وقتی همچنان به‌ آن توجه شود قطعاً چیزی برای عرضه‌کردن دارد. منازعۀ مافیایی قدرت درطول قسمت‌های زیادی از سریال کش داده شده است اما فرجام به ایجازی روایی می‌بالد که نویدبخش حرکت رو به‌ جلوی سریال است. این امید هست که پس از یک شروع فرخنده، سریال گاتام جای پای اندکی در نیمۀ آخر این فصل یافته است. پس شاید حق با پنگوئن است که:

امید؟ امید مال بازنده‌هاست.


منبع: avclub

کپی‌رایت © ۲۰۱۴ فانتزیِ کمیک
هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.


    • مهران فلاح
      در پاسخ به مهران فلاح

      حجت جان ممنون ترجمت خیلی خوب بود. با بخش اعظمی از نقد موافقم و البته قسمت پایانی هم خیلی بد بود.

    • man of steel
      در پاسخ به man of steel

      ممنون ولی مغرضانه ترین نقدی بود که خوندم…بیشتر شبیه رینگ بوکسی بود که تایسون داره از همه طرف حریفشو میزنه بدون اینکه شناختی ازش داشته باشه…به نظر من شما یکبار و بدون هیچ اشتیاقی سریال رو دیدید تا اونجا که نقد شما با جمله ای از پنگوین (امید؟امید مال بازنده هاست) تموم شد در صورتی که این جمله رو رییس کل پلیسهای گاتهام وقتی با دوست مارونی به بیمارستان اومده بودن که فالکون رو بکشن گفت پس معلومه خوب و درست حسابی سریال رو ندیددین…این سریال یک سریال مافیایی هست و وجود داشتن کشدار مسایل مافیایی در اون کاملا قابل درک.!!!
      این نقد شما فقط بدی ازش استخراج میشه ولاغیر در صورتی که این سریال واقعا سرگرم کنندس و به عنوان سریال من بهش thumbs up میدم
      دوستان لازم نیست همیشه به یک سریال به چشم یک شاهکار هنری حتما نگاه کرد و اونو از بین برد میشه به عنوان صنعت entartain هم دید که میخواد مردم لذت ببرن از دیدنش و من لذت بردم ازش تموم شد دقیقا مثل باقی سریال سخت نکنید همه چیز رو …
      ولی بازم ممنون از منتقد عزیز یا به قول خودمون دمت گرم

      • مهران فلاح
        در پاسخ به man of steel

        با کمال احترام به نظر شما من این جا نظر شخصی خودم رو می گم و البته متن حالت جبهه گیری یا انتقاد به کامنت شما رو نداره (همین اول بگم یه موقع کامنتم رو با لحن شدید و بد نخونید خیلی با آرامش و احترام دارم می گم :D)
        اتفاقا منصفانه‌ترین نقدی بود که تو سایت های خارجی منتشر شده. احتمالا شما نقدای دیگه رو نخوندید چون خط اول اکثرشون با عملکرد ضعیف سریال شروع می شن. حتا تو سایت IGNـی که خیلی با احتیاط نقد می‌کنه و نمره می‌ده منتقدش می‌گه حال به هم زن بود.
        مورد بعدی دقیقا فن سرویسی هست که سریال داره می ده. خب احتمالا شما هم فن دو آتیشه هستید که به سریال thumbs up می دید. جدا از طرفداری و سرگرم کننده بودن سریال (که اونم مربوط به بخش فن سرویس قضیه می شه.) سریال رو به چشم یه سریال کمیک‌بوکی نبینید و فرض کنید اگر این سریال ربطی به دنیای بتمن و دشمناش نداشت هم اینقدر از دیدن بازی ها و سریال لذت می بردین؟ بعد اتفاقا تو نقد باید همه چیز رو سخت کرد و نکات ریز رو دید وگرنه خب می نوشتیم ما خیلی از سریال لذت بردیم و در مجموع خیلی حال کردیم باهاش و بی خیال ضعف هاش و کلا سریال رو همین جوری می بینید حال کنید 😀
        خیلی خیلی نکات ضعیف در طول فصل اول بود که برای همین گفتم با بخش اعظم نقد موافقم چون داره حرف دل منو می زنه. بلا استثنا اکثر منتقدین بازی افتضاح باربارا کین رو نقد کردن و حتا بعضی ها بدترین بازی در سریال‌های سال های اخیر رو بهش نسبت دادن بعد سریال مافیایی یعنی چی دقیقا؟
        اون قسمت نقل قول از پنگوئن برای قسمت های قبله فکر کنم یا اگرم منتقد اشتباه کرده باشه برای اینه که اونور مثل ما دانلود نمی کنن که بتونن بعد از چند بار دیدن نقد بنویسن خب این یه چیز اجتناب ناپذیره و طرف فقط یه بار در هفته می تونه سریال رو ببینه. بعد واقعا می شه منتقدی سریال رو ندیده باشه و نقد بنویسه؟ حالا می‌خوایید مخالفت کنید چیز دیگه‌ای بگید این از اون حرفا بودا.
        در کل من نمی خوام از چیزی که رو سایت رفته طرفداری کنم یا بگم آره نقدایی که ما می ذاریم درستن. چه بسا این نقد رو خود حجت انتخاب کرده ولی من باهاش موافقم و آخرین قسمت سریال گاتام یکی از بدترین‌هایی بود که تو این مدت دیدم.
        ضمن این که ما تو فانتزی کمیک خیلی سعی داریم این تعصبات بی جا رو کنار بذاریم و واقع گرایانه به همه چیز نگاه کنیم بدور از هر گونه علاقیات. خواهشا دوستان عزیز و فن های دی سی بخصوص شاکی نشن که این چه نقدیه. در همه موارد از زوایای درست به قضایا نگاه کنید. فن بودن بخشی خیلی شخصی از این دنیاست.

        • man of steel
          در پاسخ به مهران فلاح

          میدونم مهران جان بالاخره توی همه جا منتقد های تند رو پیدا میشه و من اصلا نمیخوام به خاطر اینکه طرفدار کمیک هستم ازش دفاع بکنم بگم این سریال فوق العادس چه بسا که من گفتم به چشم یک شاهکار نبینین این سریال رو و دو کامنت پایین تر هم گفتم این قسمت پر از اشکال بود
          نقد داریم تا نقد منتقدی که دیالوگ رو اشتباه بنویسه یعنی اصلا سریال رو با. دقت ندیده یا انقدر بدش میامده که اینجوری بنویسه (حرف شما از اون حرفا بود برادر) کسی که نقد حرفه ای میکنه باید کارش حرفه. ای باشه
          یک،نقد خوب و حرفه ای نقدی هست که تمام امتیاز های خوب و بد یک سریال رو بگه و نقد کردن یک قسمت و همین طور بد بودن یک قسمت رو نمیشه دلیل بر بد بودن یک کار دونست
          اگر بازی باربارا بد بود که قبول هم دارم خب از سمتی بازی پنگوین یا فالکون یا فیش مونی یا الفرد خیلی خوب بود..من به کل سریال thumbs up دادم نه به قسمت اخر…
          در کل من نمیخواستم فن بوی بازی در بیارم خدا رو شکر اونقدر منطقی هستم ولی همیشه تعادل باید بر قرار بشه این نقد یعنی این سریال افتضاح است، این سریال افتضاح بود؟واقع گرا باشیم نه از این ور گود بیوفتیم نه از اون ور گود
          و متاسفانه احساس میکنم این کلمه فن بوی بودن تبدیل به یک فحش میشه
          اینم بگم به خدا این سریال شاهکارنیست یک سریال که خوبه و ارزش دیدن یکبار رو داره ( ایا این تعصب بیش از حد من رو میرسونه؟؟ به قول فامیل دور من دیگه حرفی ندارم 🙂

          • مهران فلاح
            در پاسخ به man of steel

            در مورد آخرین جمله منظورم با شما نبود در واقع اون رو برای باقی دوستان نوشتم که نیان بگن بابا این چه نقدیه.
            در مورد نقد خب منم نگفتم با همش موافقم ولی با بخش اعظمش موافقم و البته بیشتر در مورد این قسمت بود نه کل سریال. ولی خب تو نقد تعریف هم هست دیگه. شروعش با تعریف از فیش مونی و بازیش شروع می شه، من خودمم تو نقد قسمت اول سریال که کامیاب نوشته بود گفتم بازیگر فیش مونی عالیه انصافا. در مورد پنگوئن راستش شروع خیلی خوبی داشت ولی اواخر کار اون هم افت کرد.
            در مجموع نه، این سریال افتضاح نبود و شاهکار هم نبود ولی اصلا تو فصل اول توقعات رو برآورده نکرد اون هم با این همه ویلن سطح بالا از دنیای بتمن.
            پ.ن: این رو هم اضافه کنم که نقدای خارجی که برای ترجمه انتخاب می‌شه یه جورایی به صورت رندوم هست تا دیدگاه‌های متفاوت از منتقدا رو تو سایت داشته باشیم و اگر این نقد بود بوده به بزرگی خودتون ببخشید.

            • man of steel
              در پاسخ به مهران فلاح

              نه مهران جان بچه های DC هیچوقت کورکورانه و بدون دلیل و با تعصب بی جا نظر نمیدن و یا تحمیل نمیکنن خودت دیگه بهنر میدونی برادر
              ولی در آخر این نقد منو یاد برنامه شوخی کردم!! اثر مهران مدیری انداخت که در مورد نقد و نقدپذیری بود که بهش گفتن نظرت در مورد فیلم نجات سرباز رایان چیه گفت آشغاله نه تمپو داره نه موزیک داره نه بازیگر داره نه قهرمان داره نه هیچی نداره کارگردانشم که یک مجریه که اونم آشغاله…بعد مجری برنامه میگه اسپیلبرگ خیلی کارگردان بزرگیه تو هالیوود کلی زحمت کشیده و جایزه برده بعد منتقد میگه نه آقا آشغاله!!!! 🙂
              نه مهران جان کار فانتزی کمیک ثابت شدس ما به عتوان مخاطب سایت داریم لذت میبریم و همین بحث ها خیلی سایت رو جذاب میکنه…

    • M.S.A.A
      در پاسخ به M.S.A.A

      بعد از وارد شدن شخصیت The Ogre از نظرم سریال خیلی افت کرد
      همه چیز یه هویی اتفاق افتادن تو این چندتا قسمت و مخصوصاً قسمت پایانی، خیلی چیزها بی معنی بودن. مثل شلیکی که به فیش تو قسمت ها قبلی شده بود، یا تغییر یه هویی ظاهر شخصیت فیش و همچنین خود شخصیت سلینا کایل. تنها نکته مثبت تمام این قسمت ها ریدلر بود، واقعاً عالی بود ریدلر.

    • man of steel
      در پاسخ به man of steel

      و البته اینو بگم سر هم بندی کردن سریال نکته منفی قضیه بود از دست دادن ۳ تا شخصیت خیلی خوب (فالکون مارونی و فیش مونی) تو یک قسمت یعنی آب بندی

    • joker
      در پاسخ به joker

      زیادی سخت نگرفتید ها؟؟؟؟؟

    • amir
      در پاسخ به amir

      داداش کل فیلمو زیر سوال بردیا…یکم یواش تر…FYI اون بدترین انتخاب ممکن نیست…بهترین انتخاب بد هست

    • detective
      در پاسخ به detective

      به نظرم سریال ساخته نشده ی بروس وین (که بجاش اسمالویل اومد) رو بجای گاتهام میساختن بهتر از این بود. لااقل درمورد بروس وین ۱۸ ساله بود.
      کاشکی داستان فصل دومشو یه ۴سال جلو میبردن. بیخودترین صحنه هاش، صحنه های باربارا بود.

    • Wesker
      در پاسخ به Wesker

      نقد خوبی بود به نظرم اگه میخواستیم از دنیای کامیک بهش نیگاه کنیم که خیلی وضعش خرابتر میشد .
      در کل سریال نسبتا خوبیه .

    • Mohammad
      در پاسخ به Mohammad

      بیگ لایک

    • alishaka
      در پاسخ به alishaka

      به نظر من در کل خوب بود …شاید یک سری ایراد هایی داشت ولی نه اونجور که بزرگش کردین :))

    • DC fan
      در پاسخ به DC fan

      والا سریال افت و خیز زیاد داشت ولی در کل خوب بود و شاید هم خیلی خوب ولی اصلا ی کار عالی یا شاهکار نبود و ب هیچ وجه هم ی فاحعه نبود…امیدوارم در کل ضعف هارو جبران کنن تو فصل بعد…

      پ.ن:بچه های فانتزی کمیک کلی خبر از اسپین آف جدید اررو و فلش اومده مثلا اسم و خلاصه داستان و اینکه دستور ساخت ی فصل کامل رو گرفته (البته ی چیز عجیب اینه ک هنوز pilot رو نساختن و فک میکنم گفتن ک اوایل اگوست میسازن) و در ضمن حدود تاریخ شروع هم گفته شده…لطفا خودتون شخصا دومرتبه پیگیری بکنید و اگه صحت داشت خبرا رو (البته ب نظر من) تو ی پست کلی در مورد اسپین آف کار کنین…ممنون 🙂

    • arkham knight
      در پاسخ به arkham knight

      شخصیت the ogre از پتانسیل بازیگر محبوب سریال heroes استفاده نکرد…اگه یکم روش کار میکردن عالی میشد…

      پ.ن:مهران جان فکر کنم امروز دست تنهایی…

      • مهران فلاح
        در پاسخ به arkham knight

        بله. بچه های خبرنگار نیستن و منم فرصت نکردم مطلبی بذارم. عذرخواهی می کنم.

        • arkham knight
          در پاسخ به مهران فلاح

          عذرخواهی?تنها کسایی که باید چیزی رو مدیون باشن ماییم…کاری که شما ها میکنید وظیفه نیست بلکه خدمته…

    • محمد
      در پاسخ به محمد

      چرا فکر میکنیم اگر در برگردان فارسی از کلمه های قلمبه سلمبه استفاده کنیم ترجمه بهتر و با کیفیت تر هست !؟ من متن انگلیسی رو ندیدم اما این برگردان فارسی در برخی قسمت ها بسیار گنگ و نا مفهوم هست و از لحاظ دستور زبان فارسی هم دچار مشکلات زیادی هست ! یک نقد فیلم باید روان ، واضح و به دور از هرگونه کنایه و استعاره و هجو باشه
      ” مشکلات زیاد گاتام به‌ دلیل این است که احساس می‌شود این سریال، به‌ علت ساختار قالب آن در قسمت‌های اول که وابسته به اوضاع و شرایط هر هفته بود و نیز به‌ علت گرایش فیلم به بازی‌ کردن با تعداد زیادی شخصیت و پیرنگ، تا حد زیادی بدون نتیجۀ نهایی است. ”
      یا ” احساس میشود مشکلات زیاد گــاتــهـــام به علت ساختار قالب آن در قسمت های اول که وابسته به اوضاع و شرایط هر هفته بود و همچنین وجود شخصیت های متعدد ، تا حد زیادی بدون نتیجه ی نهایی است . ”
      شما که این همه زحمت میکشید و وقت میزارید ترجمه میکنید حتما از کسی که به دستور زبان فارسی تسلط داره کمک بخواهید .

    • محمد طه
      در پاسخ به محمد طه

      من کلا با این سریال تاز اول مشکل داشتم

    • lordmm
      در پاسخ به lordmm

      من همین الان این قسمتو دیدم و مطمعنم جمله ی امید ماله بازنده ها رو پنگوعن نگفت و لوب گفت و بنظره من سریال خیلی خوب تموم شد و قسمتایه ضعیفشو جبران کرد

    • هوگو
      در پاسخ به هوگو

      آیا تو این سریال بتمن هم حضور خواهد داشت یا نه ؟

    • Artemis
      در پاسخ به Artemis

      به نظر من این سریال در کل خیلی خوب بود.هم مهیج بود و هم داستان جالبی داشت.قسمت اخرش هم خیلی خوب بود ولی من با تغییر قیافه بی مورد فیش و سلینا مشکل داشتم.قسمت پنگوءن و ریدلر عالی بود

      کسی تایید کرده که فیش مرده؟چون داخل آب افتاد

    • Emerald Archer
      در پاسخ به Emerald Archer

      لطفا لطفا لطفا…یه نقد از قسمت آخر فصل ۵ ارو هم بنویسید که یک اپیزود بی سابقه بود! منتقد آی جی ان قسمت لیان یو رو با نمره ۱۰ یک شاهکار گفت و در آی ام دی بی نمره این اپیزود ۹٫۹ شده(!!!)که جز ۱۰ اپیزود برتر تاریخ سریال ها در imdb شد!

بتمن Batman

img

بروس وین که در کودکی شاهد به قتل رسیدن پدر و مادر میلیاردر خود بود، تصمیم می‌گیرد تا انتقام مرگ آن‌ها را بگیرد. وی برای رسیدن به کمال روحی و جسمی، مسلط شدن به هنرهای رزمی، مهارت های کارآگاهی و روانشناسی جنایی، تحت آموزش‌هایی همه جانبه و سخت قرار می گیرد. سپس لباس خفاش بر تن می‌کند و پیشرفته‌ترین جنگ افزارها را به کار می‌بندد تا تبهکاران را به وحشت بیاندازد. این‌جاست که بتمن متولد می‌شود.