نقد و بررسی بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲-The Amazing Spider-Man 2 Game

توسط : در تاریخ : جمعه, ژوئن 6th, 2014

این یک شگفتی نیست


Amazing-Spider-Man-2-video-game-box-art

باکس آرت رسمی بازی

معرفی بازی :

نام کامل: The Amazing Spider-Man 2 Game

سازنده: Beenox

توزیع کننده: Activision

پلتفرم: XONE-PS4-X360-PS3-PC-Wii U

تاریخ توزیع: ۲ May سال ۲۰۱۴ ( ۱۲ اردیبهشت ۹۳ )

زمان حدودی: ۷ ساعت

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

سبک: جهان آزاد، اکشن، ماجراجویی

دانلود تریلر با لینک مستقیم

منتقد : دیو رادن (IGN) با بازنویسی حجت مزارعی

نقد و بررسی بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲-The Amazing Spider-Man 2 Game
میانگین امتیاز کاربران از 62 رأی


 نقد و بررسی بازی :

images (4)بازی Amazing Spider-Man 2، شوق و ذوق هواداران را برای انجام بازی زیاد کرد اما متاسفانه آنقدر سطحی عمل کرده است که توصیف آن در یک کلمه نمی‌گنجد. با همه‌ی لذتی که در تاب خوردن در شهر نیویورک وجود دارد، این لذت با قسمتهای حوصله‌ سر بر پیتر پارکر، نبردهای کسل کننده و باگهای مداوم، از بین می‌رود. شوق و ذوقی که راجب آن صحبت کردیم قطعا با وجود مشکلات این چنینی از بین می‌رود. حرکتها و فنون رزمی نسبت به نسخه‌ی سال ۲۰۱۲ بسیار بهتر شده‌اند. تارهای عنکبوتی واقعا به یک ساختمان در نزدیکی متصل می شودند و مانند سری های قبل به ابر ها نمی چسبند، بنابراین همین مسئله شما را  تحریک می‌کند که نزدیک زمین تاب بخورید، جایی که مجبورید از نزدیکی تاکسیها  و خودروهای دیگر عبور کنید در حالیکه آنها برای شما بوق می‌زنند و شما را دیوانه و عوضی خطاب می‌کنند. این در حالیست که اسپایدرمن شوخ با گفتن جملات جوک مانند نیز خنده را بر لب های شما قرار می‌دهد. این کار خیلی لذت بخش‌تر از تاب خوردن در ارتفاعات بالا و نزدیک ابرها است، در حالیکه انتهای تارها هم معلوم نیست به کجا وصل هستند و تنها نزدیکان شما کبوتر ها می‌شوند. با دکمه‌های سمت چپ و راست در دسته و یا دکمه‌های راست و چپ موس، میتوانید دستی راکه از آن آویزان می‌شوید را انتخاب کنید. این کار به حرکات تند و سریع اسپایدرمن به خصوص در گوشه‌ها کمک می‌کند.

لباس های پیتر اولین باری که من یک سقوط دیوانه‌وار را امتحان کردم و درست قبل از اینکه به زمین برخورد کنم، تار خود را به یک ساختمان انداختم، توانستم بالاخره خود را در ارتباط با صحنه‌ای که بارها و بارها در فیلمهای مختلف اسپایدرمن ساخته شده ببینم. این یک اقتباس عالی از فیلم است.  من هرگز دوست نداشتم در Amazing Spider-Man 2 از حرکت کردن دست بکشم. علاوه براین، لذت بازی در حالتی که آهسته حرکت میکنید یا بعنوان پیتر در حال حرکت هستید کم است. در نبردها Amazing Spider-Man 2 سعی دارد که تقلیدی غیر مستقیم از بازی آرکهام (بتمن) باشد، و به دلیل تکراری بودن، در این امر شکست خورده است. گرچه گستره‌ی حملات پنهانی اسپایدرمن افزایش یافته است، این فایده ای برای اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ ندارد  چون ذاتا اسپایدرمن حملات خود را مانند بتمن یا هیتمن (Hitman) انجام نمی‌دهد، اما درکل جذابیت خاصی برای بازیباز دارد. زمانی که دشمنان متوجه شما می‌شوند و مثلا با تمام قدرتشان به سراغ شما می آیند معمولا چیز زیادی از نبردها عایدتان نخواهد شد، تنها دکمه ی حمله را فشار دهید تا انگشتتان مورمور شود و خود اسپایدی تمام کارها را کند، سپس یک جا خالی دهید یا وی را تارپیچ کنید، کار تمام است.

images

 یکی از بخش های جالب بازی قوی کردن دستگاه پرتاب تار است که به شما اجازه استفاده از روش های رزمی جدید را می‌دهد. آنقدر گزینه ضربات رزمی کم است، که فقط قوی کردن دستگاه تار انداز به شما کمک می‌کند. بعنوان مثال شما یک حرکات روی شخص اول زده اید، شخص دوم را نیز هم با همین حرکات از کار می اندازید. هوش مصنوعی آنقدر ضعیف است که گردن کلفتهای بازی نیز، اگر تار در کنار پایش بندازید متوجه نمی‌شوند. این مساله دشمنان درجه دو را گیج می‌کند، حتی آنهایی که در اطراف غولهای نهایی هستند. گاهی اوقات در حال مبارزه یا تاب خوردن هستید که ناگهان بازی گیر می‌کند و شما نیاز به خاموش، روشن کردن دستگاه خود را دارید. ماموریتها در اسپایدرمن ۲ کوتاهتر شده‌اند. اما زمان بازی همان ۷ ساعت است که این هم به خاطر در مسیر بودن یا Loading های بسیار طویل است. نبردهایی که با غولهای انتهای مراحل انجام می‌گیرد بسیار کوتاه و بی روح است، بعنوان مثال همان طرز مبارزه ای که با بدمن های معمولی باید انجام گیرد، برای غول ها نیز کفایت می‌کند و تنها نکته تفاوت غول ها با بدمن های معمولی زیاد بودن جان و پر جنب و جوش بودن غول هاست. در اغلب موارد شما باید یک اتاق پر از دشمن را پاکسازی کنید قبل از اینکه به شریر اصلی برسید. حدودا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد که انها را شکست دهید، اما شما باید ۱۵ دقیقه‌ی دیگر وقت بگذارید تا در اطراف سرک بکشید و به دنبال ایتمهای مختلف بگردید و عکس بگیرید. بدترین بخش های این بازی که جدیدا اضافه شده، سکانسهای گفتگوی بین اشخاص است.

پیتر

 باید تمام دکمه های صحبت را فشار داد تا بشود خود را خلاص کرد . درحالیکه در فیلمها حداقل تلاش شده است که یک معرفی منحصر به فرد داشته‌ باشند، این طرح بی‌مزه برای هر هفت غول که فقط باعث کش دادن بیجای بازی می‌شود، بخصوص در انتهای بازی اعمال شده است. قطعا این کمکی نمی‌کند که متن بازی حالت شیزوفرنیک داشته باشد، و مدام از حالت ملودرام به شکل ناگهانی تبدیل به منظره‌های خنده‌دار مبتذل شود. شما پس از پایان بازی توانایی انجام ماموریت فرعی را دارید تا بازی کسلتان نکند اما همین ماموریت ها به ندرت در دل شما جای می‌گیرد. اما در برخی موارد بعضی از آنها رامجبورید انجام دهید، چرا که اتمام برخی ماموریت‌های اصلی به انجام بعضی از این ماموریتهای جانبی وابسته است. تنها ماموریتهای جانبی خوب، مربوط به قایم شدن رئیس مافیای روسی است که طول زمان مناسبی دارد و لباسهای جالبی را باز می‌کند. شاید همین لباس های گوناگون که هرکدام یاد یکی از کمیک های اسپایدرمن را زنده می‌کند، مهمترین نکته مثبت بازی است. شخصیت مکمل پیتر نیز در بازی وجود نداشت، گوئن که می‌توانست نقش بسزایی در جالب شدن بازی داشته باشد اصلا حاضر نبود. متاسفانه بیناکس حتی نتوانست از پس پیتر نیز برآید و قسمت های این کاراکتر را آنقدر کسل کننده و عذاب آور ساخته است که بازیباز دعا میکند پیتر هرچه زود تر لباسش را برتن کند و به حالت اسپایدرمن بازگردد.کینگ پین در بازی

Amazing Spider-Man 2 برای همه‌ی کنسولها عرضه شده است، اما به غیر از فریم‌ریت ثابت، که با هر سرعتی در بازی حرکت کنید ثابت خواهد ماند، من اصلا با گرافیک آن در PC و یا کنسولهای جدیدتر راضی نشدم. در کنسولهای Wii U ، PlayStation3  و Xbox360 ، واقعا افتضاح است، گاهی اوقات مثل اینکه درحال بازی این عنوان در PS2  هستم. تفاوت اصلی، ترافیک در روی زمین در شهر نیویورک است، جایی که شلوغ ترین حالت خیابان در کنسولهای جدید، تبدیل می‌شود به ترافیک ساعت ۳ صبح در سیستمهای قدیمی. سرجمع، تعدادی از گزینه‌های کم هزینه که از فیلم گرفته شده مانند وجود شخصیت منفی اصلی، وجود استن لی بعنوان یک فروشنده کمیک، و شباهت پیتر پارکر و شخصیت ها با بازیگران فیلم از جمله اقتباس های بازی از فیلم است. همگان دوست داشتند شخصیت الکترو غول اصلی باشد اما «کارنیج» بعنوان غول اصلی دو لطمه بزرگ وارد کرد، اول اینکه اصلا بعنوان غول اصلی به دل بازیباز ننشست و دوم اینکه مبارزه با او بعد از «شوک دهنده» آسان ترین نبرد غول در بازی محسوب می‌شد.


نتیجه گیری و امتیازات:

اسپایدر من شگفت انگیز ۲ یک مثال دیگر از این قبیل بازی هاست که، برای رسیدن به زمان انتشار فیلم در آن عجله صورت گرفته است. این مساله به خصوص زمانی لج درآرتر می‌شود که می‌بینید تاب خوردن با تارها در این بازی واقعا لذت بخش است، اما سازندگان نتوانستند این لذت را در روی زمین و اتفاقات بوجود آمده بر روی آن ایجاد کنند. دفعه‌ی دیگر که یک فیلم اسپایدرمن بیرون آمد، امیدواریم که نبردها کمی درگیرانه‌تر شود ، چراکه اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ تاحدودی دل هواداران را شکسته است.

Amazing Spider-Man 2 Game Review Box


کپی‌رایت © ۲۰۱۴ فانتزیِ کمیک
هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.