مصاحبه با آدی شانکار پیرامون سریال کسلوانیا و اسسینز کرید

توسط : در تاریخ : پنجشنبه, جولای 20th, 2017

آدی شانکار را این‌روزها همه می‌شناسند. تهیه‌کننده سریال کسلوانیا و فیلم کوتاه پانیشر، این روزها حسابی سرش شلوغ است. حالا در مصاحبه‌ای که وبسایت Comicbook.com در جریان Comic Con 2017 سن‌دیگو با این تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر هندی تبار انجام داده، وی به سوالاتی پیرامون بازخورد سریال کسلوانیا و نیز سریال انیمیشنی جدید اساسینز کرید پاسخ داده است.

3

کمیک بوک.کام: پیش از همه، بابت پخش سریال کسلوانیا از شبکه نت‌فلیکس به شما تبریک می‌گیم. بازخورد سریال رو تا اینجا به چه صورت دیدید؟

شانکار: فوق‌العاده عالی و غافل‌گیر کننده بود! به قدری استقبال گرمی از فصل اول این سریال شد که دوست دارم هرچه سریع‌تر برگردم سرکار و فصل دوم رو برای طرفدارا قوی‌تر و بهتر بسازم.

همون‌طور که دیدیم، فصل اول خیلی کوتاه بود و فقط چهار قسمت داشت. آیا چیزی هست که در این فصل از قلم افتاده باشه و تو فصل بعدی اعلام بشه؟ مثلاً اطلاعات بیش‌تری از شخصیت آلوکارد؟

نه، درواقع ما در فصل اول پایه‌های داستانی رو چیدیم که قصد داریم در فصل دوم به اون بپردازیم.

آیا همه اعضای تیم مثل Warren و Frederator در فصل بعدی هم حضور دارند؟

بله، ما مثل یه خانواده‌ایم.

بزرگ‌ترین چالشی که در جریان ساخت سریال کسلوانیا با اون رو به رو بودید چی بوده؟ ساخت یه سریال انیمیشنی؟

این حقیقت که کسلوانیا سریالی انیمیشنی برای بزرگ‌سالانه، خودش یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما بود. در غرب کماکان به انیمیشن به دید محصولی برای بچه‌ها نگاه می‌شه و سریال انیمیشنی جایی بین آثار هنری نداره. دلیلش هم واضحه؛ فکر می‌کنم دلیل اصلی اینه که چشم‌انداز رسانه‌ها در غرب طی دهه‌ها پیرامون «نظام ستاره سالاری» شکل گرفته؛ این سیستم به طور معمول چهره‌های جدید را به خورد مجله‌ها می‌داد و این مجله‌ها هم در عوض با تبلیغاتی که روی این ستاره‌ها انجام می‌دادن، کار تصمیم‌گیری رو برای اون دسته از مخاطبینی که نمی‌تونن تصمیم بگیرند راحت می‌کردن؛ اون هم از طریق نشان دادن چهره‌ای فراواقعی از ستاره‌ها و بزرگ‌نمایی بیش‌از حد اون‌ها. خب مسلماً شخصیتی انیمیشنی مثل ترور بلمونت (Trever Belmont) به درد این کار نمی‌خوره و از اون نمی‌شه برای تبلیغات این‌چنینی استفاده کرد. پیدایش اینترنت اولین کاری که کرد کنار زدن پرده‌ها بود و در ادامه این سیستم ستاره سالاری رو از بین برد. حالا به نظر می‌رسه برای اولین بار در تاریخ انسان مدرن بالاخره به دوره‌ای رسیدیم که مخاطب می‌تونه خودش آزادانه و به دور از شاخص‌های کیفی کنترل شده توسط شرکت‌های بزرگ، تصمیم بگیره. این زنجیره از اتفاقات باعث شد ساخت سریالی انیمیشنی برای بزرگ‌سالان به کاری ممکن تبدیل بشه.

۲

از اون‌جایی که این سریال برای مدت‌های طولانی در قالب دو بُعدی ساخته و با دست کشیده شده بود، در بخش طراحی انیمیشن هم با چالش‌های زیادی رو به رو شدیم. از نظر من، دنیای انیمیشن‌های دوبعدی که با دست کشیده شده‌ان، نیاز به یه بازسازی گسترده داره. خوشبختانه موفقیت انیمیشن کسلوانیا می‌تونه مشوق خوبی برای ادامه این راه باشه. برخی از انیمیشن‌هایی که با دست کشیده شده‌اند مثل شکارچی ومپایر (Vampire Hunter)  و نینجا اسکرول (Ninja Scroll) هنوز که هنوزه طرفدارای زیادی دارن، اون هم به این دلیل که انیمه‌ها هیچ‌وقت تکراری نمی‌شن؛ اما بازهم همون‌طور که همیشه می‌گن خلق یک اثر جدید از یک اثر قدیمی و بازسازی اون از پایه و اساس، همیشه چالش برانگیزه. وقتی که ما شروع به ساخت این سریال کردیم، هیچ مسیر مشخصی وجود نداشت که بتونیم بر اساس اون پیش بریم.

4

برای چالش نهایی هم می‌تونم به ساخت یک اثر معتبر و باکیفیت برای طرفدارا که همیشه کار چالش برانگیزیه اشاره کنم. خوشبختانه ما همکاری فوق‌العاده‌ای با شبکه نت‌فلیکس داشتیم و تونستیم در کنار اون‌ها رویاهای خودمون رو به واقعیت تبدیل کنیم. اگر بخواید بدونید که در نبود اون‌ها کار چقدر می‌تونست بد پیش بره، باید بگم که من یک بار در سال ۲۰۱۲ با یک تیم دیگه که البته هیچ کودوم از اعضای اون در ساخت این نسخه از کسلوانیا شرکت نداشتن، قصد ساخت فیلمی لایو اکشن با همین عنوان رو داشتیم. من خیلی زود قید کار کردن با اون گروه رو زدم، چون احساس می‌کردم اون‌ها قصد ندارن یک اثر منحصر به فرد و با کیفیت از کسلوانیا بسازن و قصد اون‌ها فقط استفاده تجاری از نام کسلوانیا بوده. مثلاْ به من گفته بودن در این فیلم ترور بلمونت قراره آمریکایی باشه و چنینگ تیتوم (Channing Tatum) هم نقش اصلی رو بازی کنه. خب من از این پروژه سودآور چشم‌پوشی کردم؛ اون هم به این دلیل که من طرفدار این عنوان بودم و ارتباطی شخصی بین خودم و کسلوانیا احساس می‌کردم و در نهایت به این دلیل که نمی‌خواستم در سلاخی خاطرات کودکی خودم نقشی داشته باشم. این حقیقت که طرفدارای کسلوانیا سریال رو دوست داشتن برای ما بزرگ‌ترین پیروزی محسوب می‌شه. در کنار اون این‌که سریال تونسته مخاطبای عادی رو هم به خودش جذب کنه واقعاً حیرت‌انگیزه.

فکر می‌کنید فصل دوم، پایان سری کسلوانیا باشه، یا اینکه فکر می‌کنید هنوز شخصیت‌های زیادی برای پرداختن وجود داره؟ مثلاً شخصیت‌های دیگه‌ای از خانواده بلمونت.

منبع ساخت این سریال یک منبع بسیار غنیه که تاریخچه صدها سال از زندگی خانواده بلمونت رو شامل می‌شه.

5

راستی بابت شروع ساخت سریال اسسینز کرید هم بهتون تبریک می‌گیم. می‌دونیم که فعلاً نمی‌تونید اطلاعات زیاد بهمون بدید، ولی می‌تونید بگید تم اصلی سریال به چه صورته؟ آیا این سریال هم قراره مثل کسلوانیا پر از خونریزی و کشت و کشتار باشه؟

فکر می‌کنم مخاطبا تا حالا به تم کارهای من عادت کرده باشن. جدی می‌گم، تا حالا چیزی حدود ۱۳ تا پروژه با یک تم خاص ساختم و فعلاً هم قصد ندارم از این سبک فاصله بگیرم.

برای ساخت سریال اسسینز کرید چقدر تا حالا تحقیق کردید؟ آیا بیش‎‌تر سعی کردید اطلاعات خود رو از بررسی سری بازی‌های اسسینز کرید بدست بیارید یا این‌که از اطلاعات جدیدی استفاده می‌کنید؟ آیا فیلمی که سال پیش ساخته شد و یا قسمت جدید این بازی به نام Origin در ساخت سریال شما نقشی دارند؟

بدون این‌که بخوام چیزی رو اسپویل کنم، باید بگم من تمام بازی‌های این مجموعه رو انجام دادم. درواقع می‌تونم بگم تحقیقات انجام شده بیش‌تر پیرامون دوره‌ی تاریخی‌ای بوده که قصد داریم در این سریال به اون بپردازیم.