بررسی کمیک‌های هفته دوم و سوم نوامبر

توسط : در تاریخ : دوشنبه, نوامبر 24th, 2014

تعدادی از کمیک های منتشر شده در این هفته زیر ذره‌بین ما.

دیگر کمیک های این هفته را از لینک های زیر دریافت کنید:

برای دریافت کمیک‌های نقد شده بروی نام آن‌ها کلیک کنید.


Batman #36

  • نویسنده: Scott Snyder
  • طراح: Greg Capullo
  • ناشر: DC

مدتی‌ست که آرک جدید اسنایدر تحت عنوان “بازی نهایی” غوغایی در دنیای کمیک های دی‌سی به پا کرده. داستان شماره ی قبل از جایی آغاز شد که اعضای لیگ عدالت به شکلی دیوانه وار به خون بتمن تشنه شدند و به هر دری میزدند تا وی را به قتل برسانند، پس از دست و پنجه نرم کردن بتمن با اعضای لیگ عدالت بلاخره رهبر و بزرگترین عضو لیگ وارد ماجرا شد. و در صفحه ی آخر با یکی از شوکه کننده ترین لحظات دهه اخیر روبرو شدیم… بله، جوکر برگشته.

“تو نبرد بین ما کدوم یک پیروز میشه؟ جوابش مثل همیشه‌س. هیچ کدوممون.” بروس وین، بتمن ۳۶٫ادامه نوشته»


Miles Morales: Ultimate Spider-Man #7

  • نویسنده: Brian Michael Bendis
  • طراح: David Marquez
  • ناشر: Marvel

قسمت هفتم کمیک مایلز مورالز: اسپایدرمن نهایی تماما اکشن و مبارزه است. مبارزه پیتر پارکر و مایلز مورالز با گرین گابلین. یک همکاری تیمی دو نفره برای دادن یک درس حسابی به گرین گابلین که این پروسه چند باری در طول داستان تکرار می‌شود تا ۱۷ صفحه از کمیک را به خودش اختصاص دهد و ۵ صفحه آخر فقط با عجله برای بستن پرونده آرک اول این کمیک ارائه ‌شد. (تنها پیچش داستانی محسوس، کیت بیشاپ به اضافه آخرین پنل در آخرین صفحه است که… خب این قسمتش را خودتان بخوانید.)

یک ماه صبر کردن برای خواندن هیچ، کمی آزار دهنده است. فکر نکنم دیگر لازم باشد که دوباره در این نقد هم به داستان‌سرایی کند بندیس اشاره کنم، دنیاسازی بسیار خوبی در این سری شاهد بودیم اما گاهی اوقات ریتم کار به قدری کند بود که ارزش آرک های خوبی هم که ارائه شد پایین می‌آورد. آرک اول این سری به اتمام رسید اما هنوز دلیل قانع کننده‌ای برای بازگشت دوباره پیتر و آزبورن ارائه نشده.

صحنه های متوالی اکشنی که مارکز می‌کشد و رنگ‌زنی پانسر(بر خلاف قسمت قبل) عالی کار شده اند اما دو از پنل صفحه ۱۳ شبهه ای بوجود می آورد که انگار سر گرین گابلین قطع شده که خب این تقصیر را باید به گردن مارکز انداخت.

اگرچه آرک اول این سری کمی ضعیف عمل کرد اما برایان بندیس سرنخ‌هایی(به خصوص در مورد کیت بیشاپ) در این قسمت می‌دهد که خواندنش خالی از لطف نیست و همچنان مطالعه ادامه آن به خواندن اسپایدرمن اسلات پیشنهاد می‌شود.

مهران فلاح
۶ از ۱۰


Spider-Woman #1

  • نویسنده: Dennis Hopeless
  • طراح: Greg Land
  • ناشر: Marvel

همین ابتدای نقد این نکته را متذکر شوم که اگر آرک جهان عنکبوتی را نمی‌خوانید به هیچ وجه به سراغ این کمیک نروید و به هر حال اگر می‌خوانید هم در هر صورت به هیچ‌وجه به سراغ این کمیک نروید!

بعد از سری‌هایی که برای مقدمات داستان جهان عنکبوتی به چاپ رسید و تعداد آن‌ها هم کم نبود حالا نوبت به تای‌این‌های این داستان رسیده است و به لطف شماره ۱۰ اسپایدرمن شگفت‌انگیز این عنوان یکی از همان‌هاست. کمیکی که برای اسپایدروومن و به نام او نوشته شده باید نقطه شروعی برای این کاراکتر یا حداقل پایبند به اصول شماره اول اختصاصی کاراکترها باشد که اینطور نیست. بعد از حاشیه هایی که بر سر طرح جلد این کمیک به راه افتاد محتوای کمیک نیز به طور کامل در خدمت داستان جهان عنکبوتی است. خبری از معرفی کاراکتر در مقدمه داستان(البته اگر آن توضیحات کوتاه صفحه بعد از کاور را قبل از لوگوی کاراکتر در نظر نگیریم) و نیست و حتا در تعداد زیادی از صفحات هم خبری از خود کاراکتر نیست. جسیکا درو نه تنها در این داستان در کمیک اختصاصی خودش نیست انگار که در عنوانی از کمیک کاراکتر سیلک یا اسپایدرمن نوآر و در نقش کاراکتر مکمل حضور پیدا کرده.

طراحی گرگ لند نیز با اینکه انحصاری است اما مثل همیشه در نمایش عکس العمل های صورت کاراکتر دچار مشکل است. دیالوگ‌های آمده از زبان شخصیت ها با حالات چهره آن ها همخوانی ندارد و به نظر همگی یک واکنش را به اشتراک می گذارند. کاراکتر سیلک نیز بسیار بد به تصویر کشیده شده است.

جسیکا درو کاراکتری است که به شدت لایق یک عنوان اختصاصی است اما این عنوان به هیچ وجه برای او نیست.

مهران فلاح
۳٫۵ از ۱۰


Wytches #2

  • نویسنده: Scott Snyder
  • طراح: Jock
  • ناشر: Image

این روزها اسکات اسنایدر به قدری با عنوان بتمنش محبوب شده که همگی چشم انتظار انتشار عناوین جدید او به خصوص برای ناشران مستقل هستند. آخرین کاری که او می‌نویسد  Wyches یا ساحره ها (این نوع نگارش در واقع نگارش منسوخ شده و قدیمی کلمه Witch است که استفاده از آن نیز قطعا دلیل منطقی دارد) کمیکی است در ژانر وحشت که اولین تجربه او نیز در این سبک است. ساحره ها با الهام از کارهایی چون شب مردگان زنده و کارهای رولد دال و استفن کینگ نوشته شده است. با کمی تجزیه و تحلیل دقیق تر در همه کارهای اسنایدر هم می شود رگه هایی از کارهای نویسنده های بزرگ را دید اما باز با این حال با خلاقیتی که او در نویسندگی به کار می برد، ساحره ها به یک عنوان انحصاری بدل شده است.

داستان این کمیک در مورد دختری به نام سِیلور روکس است که بر حسب اتفاق و در جنگلی مرموز شاهد بلعید شدن یکی از همکلاسی‌های دخترش که قصد آزار رساندن به او را داشت بوده است و حالا این حادثه تمام زندگی او و خانواده‌اش را تحت الشعاع قرار داده و به ناچار آن‌ها به محله ای جدید کوچ کرده اند. در اصل این داستان حول خانواده روکس می‌چرخد که سیلور و اتفاقی که برایش پیش آمده در مرکز آن است و به واسطه آن مقدمه‌ای می‌شود برای اتفاقات عجیب و وحشتناک دیگر که تمام این اتفاقات از جنگلی مرموز و درختی که قربانیان پیشکش خود را می بلعد سرچشمه می گیرد. در دل این داستان همانند کمیک واچمن داستان دیگری با عنوان گذرگاه آیینه ها نوشته پدر سیلور نیز روایت می‌شود که تحسین برانگیز است. همه چیز در این کمیک عالی است اما معرفی با عجله و پرداخت کم به خصوصیات کاراکترها و عجله اسنایدر برای روایت داستانش به خصوص در قسمت دوم و استفاده از المان‌های ناکارآمد داستان های ترسناک لطمه بزرگی به این کار زده.

جاک طراح این کمیک که سابقه همکاری او با اسنایدر به سال ۲۰۰۸ و کمیک آیینه سیاه بتمن بازمی‌گردد با استایلی از خطوط تیز و پررنگ و جانمایی‌های درست و البته به لطف رنگ‌زنی‌های گرم هالینگزورث و پاشش رنگ ها بروی بوم در زمان تند شدن ریتم داستان یکی از بهترین طراحی های کمیک های اخیر را به نمایش می گذارد.

اسنایدر، جاک و هالینگورث با این کمیک شما را به مسیری مخوف و تاریک می‌کشانند که رهایی از آن سخت است، یک نفس عمیق بکشید و این کمیک را شروع کنید…

مهران فلاح
۸ از ۱۰


Justice League #36

  • نویسنده: Geoff Johns
  • طراح: Jason Fabok
  • ناشر: DC

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های کمیک خواندن این است که بعد از مدتها به سراغ عنوان محبوبت که حالا دچار تغییراتی در نویسنده یا طراح شده (البته اگر تغییرات در جهت بهتر شدن کمیک باشد) که در مورد این کمیک دومی صدق می کند بروید و بیشتر از آن لذت دارد که این عنوان محبوب با تیم جدید بعد از نزولی که داشته یک شروع خوب هم داشته باشند. جاستیس لیگ شماره ۳۶ شروع خوب آرک «ویروس آمازو» است.

داستان از جایی شروع می‌شود که شهر متروپلیس و اعضای جاستیس لیگ به غیر از واندروومن، سوپرمن، بتمن، لکس لوثر و کاپیتان کولد آلوده به ویروسی شده اند که توسط لکس لوثر به منظور تبدیل انسان‌های عادی به ابرانسان‌ها ساخته شده، این ویروس قبل از این که به مرحله نهایی آزمایشات برسد به خاطر حمله نوترون به لوثر و شکسته شدن محفظه ای که در آن بوده به سرعت در حال پخش در شهرهای آمریکاست. این قسمت اتفاقات ۲۴ ساعت بعد از این حادثه را بازگو می کند.

توضیحات دیگری در مورد داستان نمی‌دهم چون این قسمت در مجموع معرفی‌ای برای ویروس و شرایط قرارگرفته در بحران آن و راه حل نهایی است. البته جانز شاید کمی در مقدمات زیاده روی می کند و تمام صفحات این قسمت به دیالوگ های لوثر و توضیحات او و در بیرون به تلاش بتمن و سوپرمن برای پاکسازی شهر می‌پردازد و این قسمت زودتر از آن که فکرش را بکنید تمام می‌شود.

جیسون فابوک طراح این کمیک با سایه‌زنی‌هایی که شباهت زیادی به کارهای دیوید فینچ دارد(شاید به همین خاطر کارهایش را دوست دارم) فضای پست آپوکالیپتیکی که کاراکترها درش هستند را به خوبی پیاد می‌کند و بدون این که سعی در نمایش آیکونیک کاراکترها داشته باشد داستان‌سرایی می‌کند.

ویروس آمازو پلات خوبی را معرفی می‌کند و دقیقا برای جیسون فابوکی نوشته شده که با فضای آن آشناست و شما را مجبور نمی‌کند برای شروع، داستان دیگری را بخوانید.

مهران فلاح
۸٫۵ از ۱۰


Batman and Robin #36

  • نویسنده: Peter J. Tomasi
  • طراح: Patrick Gleason
  • ناشر: DC

…و هنوز آرک «ظهور رابین» در جریان است. این چهارمین قسمتی از آرک است و هنوز بتمن به دنبال جسد پسرش می‌گردد. واقعیتش را بخواهید این کمیک دیگر جذابیتی ندارد. این که بتمن را در تعقیب جسد پسرش می‌بینیم دیگر تکراری و خسته‌‌کننده شده است.

حقیقت این است که به نظر نمی‌رسد پیتر توماسی چیزی در چنته داشته باشد به همین خاطر است که به غیر از صحنه‌های درگیری چیز دیگری در کمیکش نمی‌بینیم. البته نباید تمام ضعف کمیک را به گردن توماسی انداخت. او چاره‌ی دیگری ندارد و باید داستانش را هرطور که هست پیش ببرد. به یاد بیاورید کمیک‌هایی که قبل از مرگ دیمین می‌نوشت چقدر خوب بودند و آن‌ها را با اینی که امروز می‌خوانید مقایسه کنید. درواقع مرگ دیمین به شدت به این کمیک لطمه زد. وقتی نام کمیک «بتمن و رابین» باشد و رابین ماجرا مرده باشد نتیجه بهتر از این نمی‌شود. بنابراین به نوعی می‌توان گرنت موریسون را مقصر ناکامی‌های اخیر این کمیک دانست.

بتمن در اپوکالیپس است و خانواده و سایبورگ نیز بدون اطلاعش او را تعقیب کرده‌اند. لشکر اپوکالیپسی‌ها بر سر بتمن و یارانش می‌ریزند و شاهد زد و خورد فراوان هستیم. این قسمت نیز همانند قسمت قبل است. باز هم بر سر بتمن می‌ریزند و او با چنگ و دندان تلاش می‌کند به دیمین برسد. بدبختانه طراحی‌های پاتریک گلیسون نیز در این آرک چنگی به دل نمی‌زند و تعقیب کردن کمیک سخت شده است. اگر از «بزن بزن» بتمن با دشمنانش در یک لباس جدید خوشتان می‌آید این عنوان را بخوانید در غیر این صورت چندان این عنوان را پیشنهاد نمی‌کنم…البته فعلاً. در نهایت نیز کمیک با نیمچه توئیستی به اتمام می‌رسد که شاید قسمت بعد را کمی جالب‌تر کند.

فرزان رحمانی
۶ از ۱۰


All-New Captain America #1

  • نویسنده: Rick Remender
  • طراح: Stuart Immonen
  • ناشر: Marvel

استیو راجرز به لطف یکی از دشمنانش دیگر سرم جوان‌سازی ندارد و پیر شده. از این پس دوست و هم‌قطار همیشگی‌اش سم ویلسون لقب کاپیتان آمریکا را به دوش می‌کشد. شاهین سابق در کالبدی جدید. کالبد کاپیتان آمریکای تماما جدید.

کاپیتان آمریکای تماما جدید  All-New Captain Americaبا یک مقدمه تک‌صفحه‌ای از سرگذشت سم ویلسون آغاز می‌کند و در صفحه دومش با یک اسپلش‌پیج شما را وسط حوزه استحفاضی دشمن این آرک یعنی هایدرا و مکالمه سم با استیو قرار می‌دهد. یعنی با ۲ صفحه شروع (از نظر تئوری ۳ صفحه) سه اطلاعات اصلی را به مخاطب جدید می‌دهد: یک: خاستگاه سم ویلسون چیست دو: دشمن جدیدش در این آرک کیست و سه:  چه کسی راهنمای او در اولین سرکشی‌اش است.

برایان بندیس در صفحات آغازین شرحی از کاراکتر سم ویلسون با مونولوگ‌هایی زیبا از زبان خودش برایمان می‌دهد. اگرچه پلات این داستان هم خیلی ساده مثل تمام کمیک‌های ابرقهرمانی متوسط است و مسیر کاملا خطی معرفی ابرقهرمان اصلی داستان، دشمنانش و در آخر هم تعدادی ابرشرور را دنبال می‌کند اما همچنان آن چاشنی جذاب کمیک های بندیس را دارد. البته بعضی دیالوگ ها درست درنیامده مثل اشاره زیاد فالکون به این که “بدون سپر چجوری زنده می موندم” کمی زیاد از حد تأکیدش بر این است که خواننده بداند این کاپیتان آمریکای جدید است در حالی که احتیاجی به اصرار بندیس برای این کار نبود.

طراح این کمیک استوآرت ایمونن است. خب اگر اسمش را نشنیده‌اید کافیست به کمیک ترجمه‌شده اونجرهای جدید رجوع کنید. استوآرت ایمونن علاوه بر سبک منحصر بفردی که دارد استاد خلق اکشن‌های نفس‌گیر و صفحاتی پر از کاراکترهای فراوان و پرجزئیات است. ایمونن این کاپیتان را با مبارزات خاصش متفاوت ترسیم می‌کند. فالکون علاوه بر استیو راجرز دو بال دارد که این احتیاج به تصاویری پویاتر و اکشنی با ریتم بالا دارد و ایمونن دقیقا برای همین زاده شده.

کمیک کاپیتان آمریکای تماما جدید، کاراکتر و روایتی تماما جدید از کاپیتان آمریکایی تماما جدید است. اگر شما هم مخاطبی تماما جدید در دنیای کاپیتان آمریکا هستید این داستان خوب را شروع کنید.

مهران فلاح
۷٫۵ از ۱۰


Kitchen #1

  • نویسنده: Ollie Masters
  • طراح: Ming Doyle
  • ناشر: Vertigo

«در نیویورک با خانه ماندن احترام به دست نمی‌آوری، احترام را در خیابان پیدا می‌کنی.»

جمله‌ای که خواندید روی کاور کمیک «کیچن» حک شده بود. جدیدترین کمیک ورتیگو و اولین قسمت از مجموعه‌ی هشت تایی. دهه‌ی هفتاد است. محله‌ی هلز کیچن. سه تن از زورگیران محل بر اثر دعوایی به زندان می‌افتند و اینک زنان آن‌ها تنها و بی‌کس در پی زنده ماندن هستند. کمیک شروع بسیار خوبی دارد که از همان ابتدا خواننده را درگیر می‌کند. حذف مردان داستان و روی کار آمدن زنان در نقش اصلی به خوبی انجام می‌گیرد. کث، ریون و انجی نام سه شخصیت اصلی داستان است. کث رئیس گروه و زنی محکم و سرسخت است. اوست که دو نفر دیگر را گرد هم می‌آورد تا پول‌هایی را جمع کنند که دیگر مغازه‌داران باید به شوهرشان بدهند. لازم به گفتن نیست که حالا که شوهرهایشان در زندان هستند این کار آسانی نیست و طبیعتاً کسانی هستند که از انجام این کار سر باز می‌زنند و یا پول کمتری می‌دهند. تمام این‌ها خواننده را مشتاق می‌کند که بداند در نهایت چه اتفاقی می‌افتد. زنان پیروزند یا مردان؟ بدون شک مسیری که کث انتخاب کرده است مسیر دشواری است ولی تنها امید او به آینده نیز محسوب می‌شود بنابراین حرکات کث بسیار برای خواننده جذاب است و خواننده می‌خواهد بداند که کث چه عکس‌العمل‌هایی نشان می‌دهد. به یاد بیاورید صحنه‌ای را که مغازه‌داری سیلی سختی به او می‌زند و ناگهان گویی هیولایی از سر بر می‌آورد و درس خوبی به مغازه‌دار می‌دهد.

نویسنده‌ی این عنوان الی مسترز است که بدون شک کار فوق‌العاده‌ای ارائه داده است. شخصیت‌ها به خوبی رو به جلو حرکت می‌کنن، کمیک سرعت خوبی دارد و دیالوگ‌های بسیار خوبی برای شخصیت‌ها نوشته شده است و در این میان توئیست آخر داستان خواننده را برای قسمت بعد بی‌تاب می‌کند. طراحی‌های مینگ دویل تاثیر به سزایی در این کمیک گذاشته است و طرح‌هایش به خوبی روی کار نشسته است و فضای دهه‌ی ۷۰ را به زیبایی ترسیم می‌کند. این کمیک را اصلاً از دست ندهید.

فرزان رحمانی
۹ از ۱۰


 کپی‌رایت © ۲۰۱۴ فانتزیِ کمیک

هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد 

 


    • S.i.S
      در پاسخ به S.i.S

      دی سی یه هفته رویایی رو داشته، خیلی کمیک های خوبی داد بیرون تو همین یه هفته کلی هم منتقدین ازش تعریف و تمجید کردن.

      • MEHRAN
        در پاسخ به S.i.S

        آخه مسئله اینجاست اکثر عناوین مارول یا مربوط به مرگ ولورینه یا رویداد ضعیف اکسیس یا این حرکت مسخره دن اسلات تو کمیک اسپایدرمن.

        • Farzad
          در پاسخ به MEHRAN

          هووووم ولی تای این هاش بد نیست مهران. من اولتیمیت آیرون من رو مثلاً دوس داشتم دی: مخصوصاً که تام تیلور اومده سرش دی:
          و آقا ددپول هم چیز خوبی بود دی: همین طور لوکی که ادای کمیکای کلاسیک رو در میارن توش با اون کاور معرکه ی قسمت بعدی دی: و اون صحنه ی پایانی مگنتو این ماه و گفتگوش با زاویر دی: آقا بی انصافی می کنی مهران حتی یه کم دی:

          • MEHRAN
            در پاسخ به Farzad

            اگه منظورت سوپریر آیرون منه که آره اونو من خوندم و خوب بود حتا نقد هم براش نوشتم ولی چون خیلی چرت و پرت نوشتم نذاشتم رو سایت:دی
            بعد راستش هیچ کدوم از تای این های اکسیس رو به جز آیرون من نخوندم. همین که به طرز مسخره ای همه چی تو مارول شده ایونت و تای این هاشون خب هر خواننده ای نمی ره سراغشون.

    • کامیاب
      در پاسخ به کامیاب

      ممنون از تمام نویسندگان. علی الخصوص مهران بخاطر معرفی عنوان “ویچز”. واقعاً چیز خوبی بود.

      • MEHRAN
        در پاسخ به کامیاب

        خوندی جدا؟ خیلی جالب بود منتقد کامیک واین نوشته بود وقتی می خوند تمام موهای بدنش سیخ شده بود و صورت یه شکل لهیده به خودش داشت می گرفت، خیلی هایپ کرده بود حال و هوای کمیک رو. احیانا همچین حسی نداشتی که؟ 😀

    • detective
      در پاسخ به detective

      من موندم بعد از مرگ دیمین چرا دارن سری رو ادامه میدن. اینو هم باید مثل سری the dark knight کنسلش کنن بره. الکی دارن کشش میدن.
      این ویروس آمازو چجور ویروسیه؟ هرکی مبتلا بشه تبدیل میشه به آمازو؟ اگه اینجور باشه نابود کردن یکیشونم خیلی سخته. من تو نقد کردن زیاد وارد نیستم ولی این روزا اخبار از ویروس ابولا زیاد اومده فک نمیکنید این آرک رو هم بخاطر همین ساختن؟(به غیر عوارض جانبیشون):-D

      • MEHRAN
        در پاسخ به detective

        خب برای این که دیمین می خواد برگرده دیگه. خبرش هم که کار کرده بودم: http://fantasycomic.ir/%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%D8%AA%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%AF/
        نه ابولا نیست:دی
        فکرکنم باید بیشتر توضیح می دادم راجع به ویروس خواستم خود خواننده بخونه. در واقع این ویروس رو لوثر از بدن یکی از اندرویدهای آمازو برداشته. ۳ تا مرحله بعد از ابتلا داره. فرد مبتلا تو مرحله اول یه احساس خفیف آنفولانزا داره تو مرحله بعد که دقیقا چند دقیقه بعدش شروع می شه انسان به قدرت های ابرانسانی دست پیدا می کنه و مرحله آخر که ۲۴ ساعت بعد از مرحله سومه دیواره های سلولی نابود می شه، خون بدن به رنگ سیاه درمی‌آد، قلب منفجر می شه و مغز هم متلاشی می شه. ضمن این که فقط رو انسان های عادی اثر می ذاره و مثلا کسایی مثل سوپرمن و واندروومن مصون هستن.

        • detective
          در پاسخ به MEHRAN

          واقعا همش تقصیر گرنت موریسونه. توماسی فعلا هیچی تو چنته نداره الان فقط میخواد دیمینو برگردونه که دیگه بیخود شده(میکشینش بعد زود میخواین زندش کنین). موریسون هم انگار دیگه تو دی سی نیستش فقط آخر کاری اومد کارخرابیشو تو دی سی انجام داد و رفت. تالیا رو کشتی به درک ولی دیگه چرا دیمینو؟!
          در مورد ویروس آمازو هم یجورایی شبیه viper سریال گاتهامه که نمونه ی اولیه ی venomهستش. اول در حد bane زور پیدا میکنی ولی بخاطر مصرف شدید کلسیم باعث مرگ فرد میشه.

    • ِDC fan
      در پاسخ به ِDC fan

      ببخشید کسی راجع ب این کمیک(Hacktivist) و داستانش یا شخصیتاش هاش چیزی میدونه؟؟؟
      خواهشا ادمین ها یا دوستان دیگه هرچی میدونن بگن؟؟؟تا حالا کلا ۴ جلد اومده و انتشارات DC هم هستش…

      plz